یک دندان کج چگونه صاف میشود آیا ما ارتودنسی تک دندان داریم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 11 مهر 1400
بازدید : 302
نویسنده : mozhgan

بله چنین چیزی داریم.  در حقیقت صاف کردن و ارتودنسی یک دندان کج شده از آنچه فکر می کنید رایج تر است و ما سالانه مراجعان زیادی داریم که تنها میخواهند یک دندان خود را ارتودنسی کنند. در اغلب موارد، یک دندان کج می تواند به سرعت با ترازهای شفاف اینویزیلاین یا بریس ارتودنسی خیلی زود صاف شود.

علت کج شدن و لزوم ارتودنسی یک دندان کج

رشد یک دندان کج معمولاً نتیجه ازدحام دندان های دیگر یا کوچک بودن فک است. برای درک بهتر این موضوع فرض کنید که شما وارد یک آسانسور شده اید که ظرفیت آن آسانسور تنها 8 نفر است. در حالت عادی 8 آدم با وزن و ظاهر طبیعی میتوانند به راحتی داخل آسانسور جا بگیرند اما همین که یک یا چند نفر اضافه وارد آسانسور شوند موقعیت همه سرنشینان تغییر میکندو از نظم خارج میشود. دندان ها هم همینگونه کج میشوند.

مهمترین دلیل ارتودنسی یک دندان

اگر فرزند شما یک یا چند دندان کج دارد حتما او را برای درمان و اصلاح پیش یک متخصص خوب ببرید. زیرا اگر دندان به همان شکل کج باقی بماند سایر دندان های او را نیز کج خواهد کرد. شما خودتان خوب میدانید که ناصاف بودن دندان ها در آینده فرزندتان چه تاثیری بر جای خواهد گذاشت. پس برای اینکه او در آینده دندان های صافی داشته باشد و اعتماد به نفسش کم نباشد حتما در همان سنین پایین درمان ارتودنسی یک دندان کج را برای او انجام دهید زیرا به نفع خودش است.

ارتودنسی یک دندان کج با دستگاه ثابت امکانپذیر است؟

از آنجایی که موثرترین  و بهترین روش ارتودنس به نوعی ارتودنسی ثابت با بریس است، احتمالا متخصص ارتودنسی برای درمان و اصطلاح یک دندان کج از این روش استفاده کند. این بریس ها میتوانند از جنس فلز باشند یا از جنس سرامیک که به آن ها ارتودنسی سرامیکی هم گفته میشود. بریس ارتودنسی به دندان کج فشار وارد میکنند و آن را وادار میکنند که به مرور زمان صاف شود.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

ارتودنسی یک دندان با کمک نگهدارنده ها یا ریتینرها

ما دو نوع نگهدارنده ارتودنسی ثابت و متحرک داریم. که نمونه های غیرثابت آن جزء ارتودنسی متحرک هستند. نگهدارنده ثابت را وقتی به دهان و دندان متصل کردند تا پایان درمان و روند اطلاح خارج نمیکنند. اما نگهدارنده متحرک فرق میکند و شما میتوانید هنگام خوردن یا آشامیدن یا مواقع ضروری آن ها را خارج کنید.

وسیع کننده های کام

بهترین متخصص ارتودنسی می تواند برای بزرگتر کردن قوس دندانهای فوقانی در فک بالا، از وسیع کننده های کام یا بزرگ کننده کام استفاده کند. این کار باعث می شود تا دندان ها به موقعیت طبیعی خود تغییر پیدا کنند. این وسیله کوچک قابل تنظیم است و تقریبا نامرئی است زیرا در فک بالا است و مگر از نزدیک آن را بتوان دید. بنابراین جزء ارتودنسی نامرئی محسوب میشود.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com